Dizel otomobillerde karşılaşılan genel arızalar mevcuttur. Bilindiği gibi dizel otomobillerle ilgili en çok bilinen özelliklerden birisi daha az yakıt tüketimidir. Ayrıca dizel motorlu araçlar daha fazla güç üretir. Motorları daha verimli hale gelir. Bununla birlikte dizel otomobillerin benzinli otomobillere göre birçok avantajı daha vardır. En başta benzinli otomobile göre daha az yakıt tüketir. Ayrıca daha fazla güç üretme yeteneğine sahiptir. Dizel motor yavaş yavaş yakıt yakar. Üstelik yüksek sıkıştırma niteliği diğer motorlardan daha iyi tork üretmesine olanak sağlar. Diğer bir avantajı ağır vasıtalarda aşırı ısınmaya neden olmaz. Üstelik hatalı enjektörler nedeniyle alev alma riskinin daha düşüktür. Ancak dizel otomobillerde de çeşitli sebeplerden kaynaklanan arızalar meydana gelir.
Dizel Otomobillerde Karşılaşılan Genel Arızalar
Periyodik Bakımların Aksatılması: Dizel otomobillerde motorun bakımı periyodik olarak yapılmazsa büyük arızalara neden olur. Ayrıca alanında uzman olmayan servislerde yapılan bakımlar, içten yanmalı sistemde sorun çıkarır. Ayrıca tüm motora geri dönüşü olmayan zararlar verir.
Kirlenmiş Yakıt: Dizel yakıt, benzin veya etanol gibi diğer yakıtlardan nispeten viskoz bir yakıttır. Hafif yakıtlar, örneğin benzin veya etanol neredeyse kirlenmez, ancak diğer yandan, daha viskoz olması nedeniyle dizel kolayca kirlenir ve dizel motorlarda sorunlara arızalara neden olur. Kirleticilerden herhangi biri motor yakıt pompasına veya dizel enjektörlerine ulaşırsa ciddi şekilde hasar oluşturur.
Yüksek Sıkıştırma Oranı: Yüksek sıkıştırma oranları dizel motorlara daha fazla güç, daha fazla tork ve daha iyi yakıt verimliliği sağlar. Ancak bu durum zamanla yakıt enjektörü sorunlarına neden olur. Arızalanması durumunda dizel motora büyük zarar verir. Üstelik arızalı bir yakıt enjektörü oldukça maliyetlidir.

Dizel Otomobil Arızaları
Kızdırma Bujisi Arızası: Benzinli motorlar sistemi ateşlemek için ateşleme bobinleri ve bujiler kullanır. Ancak dizel motorlarda sistem motoru ateşlemek için hava sıkıştırma yöntemini kullanır. Silindirlerdeki yakıt ve hava karışımını tutuşturacak kıvılcım kaynağı yoktur. Dizel motorlar, yüksek dirençli ısıtma elemanları aracılığıyla hava ve yakıt karışımını ateşlemek için kızdırma bujileri kullanır. Kızdırma bujileri arızalandığında dizel motor çalışmaz. Özellikle soğuk havalarda motoru çalıştırmak neredeyse imkansız hale gelir.
Oksitlenmiş Motor Yağı ve Nem Reaksiyonları: Motor yağı oksitlenmesi genellikle dizel motorlar bir sezondan daha uzun süre hareketsiz kaldığında veya mevsim değiştirme zamanlarında olur. Oksitlenme sorunları, hava yağ haznelerine veya yağ deposuna girdiğinde ve orada bir sezondan fazla kaldığında ortaya çıkar. Bu durumda motor sallantı yapar. Motor bileşenleri zarar görür. Nem reaksiyonları ise sisteme herhangi bir şekilde su girerse gerçekleşir. Su motor yağını kirletir ve parçalar arasında yağ tabakaları ile birlikte ayrı bir tabaka oluşturur. Hareketli parçalar arasında ciddi paslanmalara neden olur. Bu durum motora büyük zarar verir.
Siyah Duman ve Gürültü Kirliliği: Egzoz borularındaki aşırı siyah duman genellikle kötü ve dengesiz havanın yakıt karışım oranlarından kaynaklanır. Dizel motorlar sistemde yeterli hava olmadığında daha fazla yakıt tüketir ve siyah duman yayarlar. Enjektör, dizel pompa, hava filtresi veya EGR Valfleri arızaları bu duruma neden olur. Dizel motorlar diğer motorlara göre biraz daha gürültülü çalışır. Bu durum normaldir. Ancak dizel enjektörleri veya sıkıştırma dengesi ile ilgili bir sorun varsa gürültü aşırı rahatsız edici boyutlara ulaşır.