fbpx
Loader

Darbe Sensörü Arızası Nasıl Anlaşılır?

Darbe Sensörü Arızası Nasıl Anlaşılır?

Darbe Sensörü darbe ve kaza anında yakıt pompasına giden elektrik akımını kesen parçadır. Bu sensör sayesinde araç stop eder ve yakıt pompalaması durur. Böylelikle tehlikeli ve ölümcül sonuçlar doğmaz. Yeni nesil araçların çoğunda bulunan bu sensör, kaza veya darbelerden sonra yakıttan kaynaklı yangınları önler. Daha ciddi sorunların çıkmasını ve mevcut durumun daha kötüye gitmesini durdurur. Bu sensörler genellikle akülerin sağında veya solundadır. Araçtan araca değişkenlik göstersede bu sensörler kaputun önünde veya yan kapılarda da olabilir. Kırmızı olan kısımlardaki butonlara basıldığında darbe sönsörü manuel olarak devre dışı kalır. Gelişen teknoloji sayesinde artık darbe sensörlerini çalıştırma ve devre dışı bırakma otomatik olarak gerçekleşir. Güvenlik açısından darbe sensörlerine manuel olarak müdahale edilmemelidir. Sensörler sürekli aktif halde olmalıdır.

darbe sensörü

Trafik kazası anında veya çarpma durumlarında araçların hasar alması kaçınılmazdır. Kaza veya çarpma sonrasında aracın yakıt sızdırma olasılığı vardır. Böyle tehlikeli anlarda darbe sensörü otomatik olarak devreye girer. Yakıt ve ateşleme sisteminin motorla olan iletişimini keser. Böylelikle kaza esnasında yangın ve patlama riskini bertaraf eder. Darbe sensörünün içerisinde elektrik akımına normal şartlarda da etkisi olan demir bir bilye vardır. Bu bilyeyi darbe sensörü içerisinde güçlü bir manyetik alan oluşturan mıknatıs tutar. Kaza sırasında sensör içerisinde yer alan demir bilye hareket eder. Sensörün karşı tarafında yer alan kontak uçlarına gider. Burada kontak uçlarını kapatarak devre dışı bırakır. Bu esnada sensör elektrik bağlantısını keser. Yakıt pompası devre dışı kalır. Ateşleme sistemi ve yakıt sistemi çalışmaz. Yangın ve patlama tehlikesi önlenir. Kazalarda ölüm ve yaralan riski ciddi oranda azalır.

Darbe Sensörü Arızası Nasıl Anlaşılır?

Normal şartlarda herhangi bir kaza ya da çarpma anında sensör çalışır. İlk olarak sensör yakıt pompasına giden elektrik akımını keser ve gösterge panelinde bir uyarı lambası yanar. Böylece yakıt pompasının çalışması durur. Ateşleme ve yakıt sistemi devre dışı kaldığından motor çalışmaz. Eğer kaza yapılmamış ve herşey normalken uyarı lambası yanarsa darbe sensörü resetlenmelidir. Kontak anahtarını birkaç kez açıp kapatın. Uyarı lambası halen sönmüyorsa sistemde sorun var demektir. Bu konuda güvenilir bir teknik servisten yardım alınmalıdır. Bununla birlikte nadir de olsa çok sert bir şekilde aracınızla derin bir çukura girdiğinizde ya da tümsekten geçtiğinizde sensör çalışır.

Üst