fbpx
Loader

Conta Yakan Araba Nasıl Anlaşılır?

Conta Yakan Araba Nasıl Anlaşılır?

Conta yakmak, silindir kapağı ile motor bloğu arasında bulunan ve sızdırmazlık görevini üstlenen parçanın, genellikle hararet gibi sebeplerle aşırı ısınarak özelliğini yitirmesidir. Aşırı ısı ve yüksek sıcaklık bu parçanın yapısını bozarak sızdırmazlık özelliğini kaybetmesine neden olur. Conta yanması ilgili parçanın alev alması ya da ateş çıkarması olarak algılanmamalıdır. Tamamen bir tabirdir. Conta isimli parçanın işlevini kaybetmesidir. Özellikle bu parça silindirdeki hava ve yakıt karışımı ile silindir dışında dolaşan su ve yağ kanalları içerisindeki sıvıların birbirine karışmasını engeller. Bu parçanın zarar görmesi diğer tabirle yanması ciddi bir problemdir. Kesinlikle aracı kullanmadan en acil şekilde teknik servis ile iletişime geçmelisiniz. Böylece ileride çok daha büyük ve astronomik servis masraflarını önlersiniz.

conta

Bu nedenle conta kontrolü çok önemlidir. Böylece motorun kullanılamaz hale gelmesini engellersiniz. Yanık conta ile yola devam eden araçların yağ ve su karışımı yaşaması her iki malzemenin de motor üzerindeki etkinliğini yitirmesine neden olur. Üstelik motor yağının hareketli parçalar üzerindeki fonksiyonunu kaybetmesi sonucu, ciddi aşınmalar oluşur. Bu durum motorun yatak sarmasına neden olur. Üstelik yatak saran motorların kullanılamaz hale gelmesinde en önemli etkenlerin başında conta yanması gelmektedir. Bu nedenle gerek periyodik bakımlarda gerekse alım satım sürecinde güvenilir teknik servislere kontrolünü mutlaka yaptırın.

Conta Neden Yanar?

  • Aracın soğutma sisteminde sorun varsa,
  • Soğutma sıvısı azalmışsa,
  • Soğutma sıvısı olarak uygun antifriz kullanılmamışsa,
  • Hararet aşırı derecede yükselmişse,
  • Yoğun trafikte sürekli dur-kalk şeklinde araç kullanılıyorsa,
  • Araç uzun süre yüksek devirde zorlanmışsa,
  • Soğutma sistemine kir, pas veya diğer partiküller karışmışsa

bu problem ortaya çıkar.

Contanın Yandığını Nasıl Anlarsınız?

  1. Araç aşırı hararet yapıyorsa conta kontrol edilmelidir. Aracın zor çalışması, teklemesi, sarsıntılı çalışması gibi durumlarda dikkat edilmelidir.
  2. Genleşme kabındaki suyun rengi değişmiş dikkat edin. Suyun rengi sarımtırak rengi dönmüşse ve köpüklenme varsa conta yandığından motor yağı soğutma suyuna karışmıştır.
  3. Soğutma sisteminde kaçak olmadığı halde soğutma sıvısı miktarı azalıyorsa yine kontrol edilmelidir.
  4. Radyatör kapağı açıldıktan sonra soğutma sıvısı tazyikli şekilde köpürüyor ve taşıyorsa dikkat edin.
  5. Motor yağını, yağ çubuğu ile kontol edin. İki parmakla akışkanlığına bakın. Yağ yeterli akışkanlıkta değilse ve sulu bir yapıya sahipse conta yanmıştır. Soğutma sıvısı motor yağına karışmıştır.
  6. Normal hava şartlarında eksozdan çıkan gaz renksizdir. Aşırı beyaz ve yoğun duman çıkıyorsa ve eksozdan su damlacıkları düşüyorsa conta yanmış olabilir. Çünkü soğutma sıvısı yanma odalarına szımıştır.
  7. Silindirlerin basınçları test edildiğinde basınç düşmesi varsa ve karter hava üflüyorsa kontrol etmek gerekebilir.
  8. Motordan dumanlar çıkması halinde de motora zarar vermemek için araç hemen stop edilmelidir.
Üst