Ford Focus Akü Fiyatları kullanılacak akünün markasına ve akım şiddetine (Amper) bağlı olarak değişkenlik gösterir. Genel olarak Ford Focus modellerinde 60 Amper 12V, 66 Amper 12V, 70 Amper 12V veya 72 Amper 12V aküler tercih edilir. Bilindiği gibi akü kelime olarak akümülatör kelimesinin kısaltılmış halidir. Elektrik enerjisini kimyasal enerji olarak depolayan ve gerektiğinde bunu yine elektrik enerjisine dönüştüren enerji kaynağıdır. Otomobillerde marş sistemini, ateşleme sistemini, ışıkları, aydınlatmaları, ses sistemini ve diğer doğru akım devrelerini çalıştırır. Akülerde standart olarak kurşundioksit içeren pozitif plakalar, saf kurşun içeren negatif plakalar, sülfirik asit (%39) ve saf su karışımı (%61) elektrolit bulunur.
Ford Focus Akü Fiyatları
Akü fiyatları firmamızda bütçenize uygun ve hesaplıdır. Ford Özel Servisi olan MTN Otomotiv araçlarınızın periyodik bakım ve tamir/onarım işlemlerini gerçekleştirmektedir. Ayrıca teknik alt yapı, orijinal yedek parça ve aksesuar konusunda zengin bir içeriğe ve donanıma sahiptir. Bunların yanında akü değişimi ve bakımı konusunda sizlere profesyonel destek vermektedir. Akülerin ortalama ömrü 4-6 yıl arasında değişir. Ayrıca akünün bitmesine sebep olan faktörler mevcuttur. Bazı noktalara dikkat edilmesi gerekir. Örneğin araç sabit konumdayken ses sistemi kullanılıyorsa 1-2 saatte bir otomobil 10-15 dakika çalıştırılmalıdır. Eğer otomobil 15 günden fazla süre kullanılmayacaksa akü bağlantısının kesilmesi akünün bitmesini önler.
Akünün Bitme Sebepleri
- Akünün ekonomik ömrünü tamamlaması
- Akü kutup başlarında ve akünün üzerinde biriken partiküller
- Hava şartları, aşırı soğuk ve aşırı sıcak havalar
- Aracın park halinde bekleme süresi
- Aracın uzun süre çalıştırılmaması
- Elektrik kullanan tüm devreler ve sistemler
- Park halinde açık bırakılan farlar, radyo ve iç aydınlatmalar
Akü Takviyesi Aşamaları
- Aküsü biten araçla başka bir araç arasında takviye kablosu yardımıyla bağlantı kurun. Dolu bir akü ile de bu işlemi yapabilirsiniz.
- Aküler aynı gerilim (12 V) ve akım şiddetinde (55Ah, 60Ah, 72Ah, vb.) olmalıdır.
- İki araç da çalışır vaziyette olmamalı ve araçlar birbirine kesinlikle temas etmemelidir.
- Kablo yardımıyla boş akünün pozitif (+) kutbu dolu akününün pozitif (+) kutbuna; dolu akünün negatif (-) kutbu ise aküsü biten aracın motor bloğunda bir bölüme ya da kaportasına bağlanır. Takviye kablosunu kesinlikle boş akünün negatif kutbuna bağlamayın. Kıvılcımlar yangın tehlikesine sebep olur.
- Olası kısa devrelerin önüne geçmek için iki kablonun açık uçlarını birbirine temas ettirmeyin. Herhangi bir olumsuz durumla karşılaşıldığında bağlantıyı derhal kesin, yangın tüplerini hazır bekletin.
- Aracı yüksek rölantide yaklaşık 5 dakika kadar çalıştırın bu süre zarfında akünüz şarj olmaya başlamış olacaktır.
- Aracınız ile diğer araç arasındaki kabloları, bağlantıları yaparken kullanılan sıranın tersi kullanılarak çıkartın. Yani ilk önce aracınızın kaportasına bağlı olan kabloyu sonra ise negatif kutup başındaki çıkarın. Sonra ise takviye aracın pozitif kutbu ile aracınızın aküsünün pozitif kutbunda bulunan kabloyu çıkarın.
- Aracınızı bu şekilde çalıştırmaya devam ettirip akünüzün şarj olmasını sağlamış olursunuz. 15-20 dakika araçla gezinti yapıp aküyü tamamen şarj edebilirsiniz.
- Bu işlemlere rağmen yine akünüz biterse yeni bir akü almalısınız.
- Halk arasında vurdurma olarak tabir edilen, manuel vitesli bir aracın itilerek hareket ettirilip 2. viteste ayağın debriyajdan birkaç kez aniden çekilmesi araca zarar veren bir uygulamadır. Enjektöre, triger kayışına, katalitik konventöre veya subaplara zarar verir.
- En uygun yöntem alanında uzman bir Ford Servisi ile iletişime geçmektir.